معرفی کیف و کوله پشتی

خرید کیف چرم و راهنمای بررسی نکات مهم در خرید

خرید کیف چرم و راهنمای بررسی نکات مهم در خرید

خرید کیف چرم

راهنمای خرید کیف چرم برای تمام افراد

 

کیف ها دارای انواع و اقسام و طرح های گوناگون می باشند که هر یک برای استفاده مکان خاص خود را دارد  همچنین اینکه با توجه به بودجه ای که برای خرید داریم می توانیم انواع آن را انتخاب نماییم. موضوع دیگر نیز این است که قرار است از کیف چه استفاده ای شود با مشخص نمودن این موراد می توان خیلی ساده تر برای انتخاب کیف مورد نظر اقدام نمود. اگر جزو افرادی هستید که قیمت کیف چندان اهمیتی برای شما ندارد و همچنین قرار است در محیط های بسیار رسمی از آن استفاده نمایید به شما کیف هایی با جنس چرم را پیشنهاد می دهیم. خرید کیف چرم نیاز به دانستن یکسری نکات دارد که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

 

خرید کیف چرم در واقع یک خرید لوکس محصوب می شود که شاید هر فردی به سراغ آن نرود اما اگر می خواهید برای خرید این کیف اقدام نمایید باید بدانید که چگونه کیفی با جنس عالی خریداری نمایید. کیف های چرم معمولا سنگین تر از سایر جنس های کیف می باشند و همچنین گران قیمت تر اما بدون شک طول عمر بسیار بالایی دارند و استحکام ان ها نیز بسیار زیاد می باشد. به دلیل انعطافی که کیف های چرم دارند خیلی دیر دچار فرسودگی می شوند.

از محصول کیف چرم رودوشی فوروارد مدل FCLT740-Large دیدن کنید !

بوی چرم

مهمترین نکته بوی چرم طبیعی می باشد. زمانی که شما وارد مغازه ای می شوید که کیف های چرم دارد اولین چیزی که در بدو ورود نظر شما را جلب می کند بوی چرم طبیعی می باشد. کیفی که انتخاب می کنید را در دست بگیرید باید بوی چرم طبیعی را همراه خود داشته باشد و نباید بوی چسب و مواد شیمیایی از آن به مشام برسد در این صورت دیگر چرم طبیعی نخواهد بود.

کیف چرم رودوشی فوروارد مدل FCLT740

نوع و کیفیت چرم

اگر به دنیال یک کیف با چرم عالی هستند باید هنگام خرید به کیفیت آن توجه داشته باشید. چرم دانه کامل مرغوب ترین نوع چرم می باشد که طول عمر و استحکام و دوام بسیار عالی و  بالایی دارد. در پروسه تهیه این نوع چرم از روش های معمول مانند سمباده و پولیش استفاده نمی شود پس در نتیجه بافت طبیعی چرم سالم و کامل باقی می ماند که هنگام لمس آن احساس بسیار خوبی برای شما خواهد داشت. چرم دانه کامل بسیار هم جالب می باشد زیرا هر چه بیشتر استفاده نمایید ظاهری زیباتر پیدا می کند.

گاهی اوقات هنگام خرید پیش می آید که یک چیزی در نظر ما بسیار جذاب جلوه می کند خصوصا اینکه آن چیز یک کیف چرم باشد اما ممکن ایت کیف دارای جنس چرم ترکیبی باشد، در این حالت نباید روی دوام کیف و استحکام آن حساب کنید. زیرا چرم ترکیبی از ترکیب تکه پاره های چرم با مصنوعاتی مانند پلی اورتان و وینیل تهیه می شود. این نوع از چرم ها طول عمر زیادی ندارند و به هیچ وجه بوی چرم اصل و طبیعی همراه خود ندراند. اما تنها حسنی که دارند این است که نسبت به چرم طبیعی قیمت کمتری دارند اما به دلیل اینکه گفته می شود چرم هست همچنان ظاهر لوکس خود را دارا می باشد.

روش دباغی چرم

دباغی چرم می تواند بر روی کیفیت و قیمت محصول تاثیرگذار باشد. چرم طبیعی را با مواد گیاهی دباغی می کنند.بیشتر محصولات چرمی که در بازار دیده می شود با کروم دباغی شده اند و در واقع از کروم برای این کار استفاده می شود زیرا هم ارزان تر است و هم اینکه مدت دباغی را تنها به چند روز کاهش می دهد و همچنین این روش باعث می شود محصول چرم ارزان تر شود اما باید این موضوع را در نظر داشت که چنین کاری ضایعات سمی هم تولید می کند و برای محیط زیست بسیار زیان آور خواهد بود.

اما دباغی چرم با مواد گیاهی برای محیط زیست چندان زیان آور نیست. این روش دباغی هفته ها زمان می برد اما به دلیل اینکه چرم به صورت گیاهی دباغی شده است ضخیم تر و محکم تر باقی می ماند و در مقایسه با دباغی شیمیایی بسیار با دوام تر خواهد بود. چرم های دباغی شده با این روش دوام بالایی دارند و قیمت آن نیز گرانتر خواهد بود. همچنین این سبک از دباغی باعث می شود بوی خاص و طبیعی چرم  باقی بماند.

تو دوزی کیف

هنگام خرید کیف چرم به داخل کیف هم دقت کنید. در واقع داخل کیف هم به اندازه ی خارج و ظاهر کیف مهم است. تمام تو دوزی ها و درز ها را به خوبی بررسی نمایید. تو دوزی باید با کیفیت باشد تا پاره و جدا نشود. خصوصا افرادی که قرار است از این کیف به عنوان کیف روزانه استفاده کنند.

کشور تولیدکننده چرم

همگان ایتالیا را بدون شک از معروف ترین تولیدکنندگان محصولات چرمی مد روز می دانند. محصولات چرمی ایتالیایی دارای جنسی مرغوب هستند و همچنین طراحی و دوخت بسیار خلاقانه و با ظرافتی را دارا می باشند.
بسیاری از تولیدکنندگان چرم ایرانی هم در حال تلاش هستند تا خود را به برندهای ایتالیایی برسانند که در واقع در سال های اخیر نیز تا حدودی موفق بوده اند و توانسته اند محصولاتی عالی را روانه بازار کنند.

دوام و دوخت کیف چرم

شاید جالب باشد بدانید که تمام کیف‌های چرمی حتما و قاعدتا بادوام نیستند بلکه دوام کیف‌‌ چرم به نوع چرم و کیفیت دوخت بستگی دارد. چرم دانه کامل بادوام ترین نوع چرم است و البته کمی گران است. اما اگر مقرون به صرفگی برایتان در اولویت است که دیگر باید سراغ انواع رده پایین تر چرم بروید.

زمان خرید کیف چرم باید با دقت دوخت آن را چک کنید. دوخت ها و درز ها باید قوی و عالی باشند تا بتوانند وزن را تحمل کنند. تمیز بودن دوخت ها نیز نیز وجهه دیگری که مهم هم می باشد زیرا دوخت نامرتب از کیفیت کار می کاهد. دسته کیف هم باید با دوخت محکم یا یراق آلات فلزی به بدنه متصل شده باشد و نه با چسب و مواد شیمیایی.

یراق آلات کیف چرم

یراق آلات کیفی که انتخاب می کنید را با دقت تمام چک نمایید. تمامی اتصالات از جمله سگک، قفل و هر اتصال فلزی دیگری را به خوبی چک نمایید. بهتر است کیفی انتخاب نمایید که دارای زیپ های فلزی باشد زیرا زیپ های فلزی با دوام تر هستند همچنین آن ها را چندین بار باز و بسته نمایید تا از روان بودن زیپ ها مطمئن شوید اینکه به راحتی گیر نمی کند و حرکت راحتی دارد.  اتصالات دسته ها و بند رو دوشی را هم فراموش نکنید.

کیف چرم رودوشی فوروارد مدل FCLT730

رنگ کیف چرم

از جمله رنگ های کیف چرم که بسیار هم رایج هستند عبارت‌اند از مشکی، قهوه ای تیره، عسلی (قهوه ای مایل به زرد) و قهوه ای روشن. رنگ های مشکی و قهوه ای تیره برای محیط های رسمی و حرفه ای مناسب اند. این رنگ ها حسی آمیخته به قدرت و تسلط با خودشان همراه دارند همچنین درست کردن استایل و ست کردن این کیف ها با بیشتر لباس ها حصوصا برای آقایان بسیار ساده خواهد بود. رنگ های عسلی و قهوه ای روشن برای محیط های غیررسمی هم می تواند مناسب و ایده آل باشد.

استایل حرفه ای

آقایان و خانم ها باید این موضوع را بدانند که کیف خود را متناسب با محیط کاری خود انتخاب نمایند. کیف در اولیه ترین حالت برای این است که لوازم شما را حمل نماید اما در هر صورت می تواند استایل شما را نشان دهد و باعث شود شما حرفه ای به نظر بیایید.

کیف های دستی بیشتر برای مشاغلی مناسب هستند  که نیاز به حمل اوراق بسیاری می باشد مانند حمل اسناد و مدارک یا لپ تاپ در این صورت کیف دستی بهترین اتخاب خواهد بود. همچنین می توان این مدل کیف ها را با کت و شلوار و به طور کلی پوشش کاری رسمی ست نمود و یک استایل کاری حرفه ای ایجاد کرد.

از محصول کیف چرم رودوشی فوروارد مدل FCLT730-Large دیدن کنید

اما در مقابل کیف های رو دوشی ظاهر غیر رسمی تری دارند. حتی می توانید کیف های رو دوشی را کج هم بیاندازند برای سفر نیز می تواند گزینه خوبی باشد. کیف دوشی می تواند در خرید، محل کار، مهمانی و استفاده های روزمره دیگر همراه شما باشد. دسترسی به محیط داخلی کیف بسیار ساده است. همچنبن با یک تیپ روزمره ساده می تواند ست شود مانند: یک شلوار جین و تی­شرت سفید.

کیف کوله پشتی چرم هم برای مصارفی مانند دانشجویان و یا به عنوان کیف لپ تاپ نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سبکی و خوش دست بودن کیف اداری

در داخل کیف های اداری چرم بدون شک وسایل بسیاری قرار می گیرند پس بهتر است که این کیف ها خوش دست باشند و سبک نیز باشند.  اگر بندی دوشی که کیف دارد با قابلیت جدا شوندگی داشته باشد بسیار بهتر است زیرا بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از این بند ندارد.

مکان های تعبیه شده در داخل کیف چرم

تعداد و چیدمان جیب ها و فضا و مکان های داخل کیف چرم اداری نیز از دیگر مورادی هستند که برای افراد بسیار مهم می باشند. زیرا یک کیف اداری می تواند لوازم مختلفی را درون خود جای دهد از جمله اینکه بهتر است مکانی برای قرار دادن لپ تاپ داشته باشد. فضای داخلی زیپ دار و جیب هایی برای قرار گرفتن کارت های اعتباری هم از دیگر نقاط مثبت کیف ها می باشند.

گارانتی و وارانتی

سعی کنید کیف چرمی را از یک فروشگاه یا برند معتبر خریداری نمایید که بتواند به شما ضمانت کالا را ارائه دهد. همچنین وجود وارانتی نیز بسیار مهم است زیرا در واقع وارانتی است که تضمین کیفیت می‌کند و فرصتی برای تعویض در اختیار شما قرار می دهد.

اولیه ترین مورد در تشخیص چرم اصل و طبیعی چست؟

بوی چرم می تواند بهترین و اولیه ترین مورد باشد

روش دباغی می تواند بر روی قیمت محصولات چرم تاثیر بگذارد؟

بله روش دباغی طبیعی باعث می شود کیفیت چرم حفظ شود در نتیجه قیمت محصول را بالاتر می برد

بهترین نوع چرم کدام است؟

چرم دانه کامل مرغوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *