معرفی کیف و کوله پشتی

کیف کوله پشتی مدرسه را چگونه انتخاب کنیم تا برای کودکان کارآمد و مناسب باشد؟

کیف کوله پشتی مدرسه را چگونه انتخاب کنیم تا برای کودکان کارآمد و مناسب باشد؟

کیف کوله پشتی مدرسه

انتخاب کیف مدرسه

بدون شک زمانی که به شروع سال تحصیلی نزدیک می‌ شویم بازار درخواست برای لوازم تحریر و کیف و کفش و غیره بسیار گرم می شود. در این میان خرید کیف کوله ‌پشتی مدرسه نیز بسیار اهمیت دارد و برای کودکان بسیار مهم است زیرا همیشه به دنبال این هستند که زیباترین و بهترین کیف را انتخاب کنند البته از دید کودکان بیشتر زیبا یی کیف مهم است اما از دید بزرگسالان و والدین آن‌ ها جنس کیف کوله و این ‌که استاندارد است یا خیر نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

 انتخاب کیف کوله پشتی مدرسه بسیار اهمیت دارد زیرا به طور مستقیم با سلامت کودکان در ارتباط است در ادامه درمورد این موضوع توضیحات بیشتری را برای شما ارائه خواهیم نمود.

کوله پشتی‌ها امروزه کاربردهای بسیار مختلف دارند و بسیار استفاده از آن‌ها همه‌ گیر و فراگیر شده است.  در واقع جای کیف‌ هایی که به ‌صورت روزانه استفاده میشدند را گرفته است. افراد شاغل، افراد دانشجو و افراد محصل برای رفتن به مهمانی باشگاه و دانشگاه و پارک و غیره و بسیاری از افراد دیگر همیشه ترجیح می‌ دهند که کوله ‌پشتی همراه خود داشته باشند زیرا حمل آن ساده ‌تر است و لوازم بسیاری درون آن جای می شود. اما باید هنگام خرید آن یکسری نکات را رعایت کنید تا کوله‌ های بی ‌کیفیت نصیب شما نشود و همچنین سلامت شما را به خطر نیندازند.

 

کوله لپ تاپ فوروراد مدل FORWARD FCLT6699

 

انتخاب کیف کوله پشتی مدرسه

از بین تمام کاربردهایی که برای کیف گفته ‌ایم کیف کوله پشتی مدرسه مهم ‌ترین جز می باشد که نیاز است تمام فاکتورها برای خرید آن بررسی شود تا بدانید که یک کیف بسیار مناسب برای فرزند خود خریداری نموده اید.

برای اینکه بدانید خرید مناسبی انجام داده ‌اید سعی کنید ابتدا مهمترین مسئله را در نظر بگیرید اینکه هنگام خرید راحتی و سبکی کیف را مد نظر داشته باشید. بدانید که اگر در تمام طول روز کیف همراه شما باشد هیچ احساس خستگی به شما دست نخواهد دارد پس این کوله‌ می‌ تواند برای نیازهای روزانه و کارهای روزمره شما بسیار مناسب باشد.

این نیازهای روزمره می تواند شامل مدرسه و دانشگاه نیز باشد. اگر کوله خیلی بزرگ انتخاب نمایید بدون شک تمام لوازم خود را درون آن جای می دهید و در اینجاست که کوله شما بسیار سنگین خواهد شد و به ستون فقرات و کمر فشار بیش از حد وارد می شود.

کیف کوله پشتی مدرسه

راهنمای خرید کیف کوله مدرسه

هنگام انتخاب یک کوله مدرسه و دانشگاه خوب نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱) اندازه و تعداد جیب های کوله را در نظر بگیرید :



وجود جیب ‌های متعدد در کیف کوله ‌پشتی می‌تواند یک آپشن بسیار عالی محسوب شود و هنگامی که می‌ خواهید برای خرید کیف اقدام نمایید مشخص کنید که قرار است چه میزان لوازمی و چه نوع لوازم همراه خود داشته باشید. سپس در این صورت می ‌توانید تعداد جیب‌ های مورد نظر برای کیف را بسنجید به طور مثال دانش ‌آموزان کلاس اول بدون شک به جیب‌ های کوچک نیاز بیشتری دارند زیرا سریع ‌تر می ‌توانند به تمام لوازمی که می ‌خواهند دسترسی داشته باشند.

 اما در مقابل دانش آموزان دبیرستان و یا حتی دانشجویان وقتی می‌ خواهند که کوله خریداری کنند بیشتر به فکر این هستند که لوازم بزرگ خود را چگونه درون کیف جای دهند و اینکه از چه طریق می ‌توانند دسترسی سریع ‌تر به فضای داخل کیف داشته باشند.

 

۲) نوع جنس کوله را انتخاب کنید :

 

جنس کوله پشتی از مهم ترین نکات هنگام خرید می باشد که باید به خوبی آن را بررسی نمایید و با توجه به کاربردی که از کیف انتظار دارید، آن را انتخاب نمایید. پارچه کوله پشتی بهتر است مقاوم و بادوام باشد همچنین جنس مختلف پارچه ها می ‌تواند بر روی وزن کیف و قابلیت تنفس و حتی ضد آب بودن کیف تاثیر بگذارند.

 پارچه‌ های مصنوعی و الیاف مصنوعی تولید شده‌ اند که دوام بسیاری دارند اما از آن‌ ها بهتر کوله پشتی هایی با جنس چرم می باشند که البته به خاطر وجود چرم می توانند کمی سنگین ‌تر به نسبت سایر جنس ها باشند و همچنین گران ‌تر، اما پارچه های مصنوعی سبک ‌تر هستند پارچه‌ های مصنوعی معمولا از پلی استر و نایلون تهیه شده ‌اند و در نتیجه دربرابر نفوذ آب مقاوم تر هستند اما اگر کیفی خریداری می ‌کنید که از الیاف طبیعی مانند کنف یا پنبه تهیه شده باشد از نظر محیط زیست بسیار سالم ‌تر هستند اما بدون شک چندان ضدآب نخواهند بود.


۳) زیپ ها را بررسی کنید :

 

زیپ ها در کیف کوله پشتی بسیار مهم هستند زیرا می ‌توانند به شما کمک کند که به فضای داخل کیف دسترسی داشته باشید و درعین‌ حال از لوازمی که داخل کیف هستند محافظت می ‌کند تا به بیرون ریخته نشود. از این ‌رو زیپ‌ ها را به خوبی بررسی کنید.

آنان را چندین بار باز و بسته کنید و ببین آیا روان هستند یا خیر. یا اینکه دندانه های شکسته شده دارند یا نه. همچنین بررسی کنید که زیپ تا انتها کامل باز و بسته می ‌شود و گیر نمی‌ کند. سعی کنید زیپ هایی را انتخاب کنید که دو سر باشند زیرا در این صورت از هر طرف کیف می توانید به راحتی به محتویات داخل کیف دسترسی داشته باشید. زیپ هایی بهتر هستند که سنگین تر و درشت تر هستند و زیباتر نیز می باشند ودارای دوام بیشتری هستند و بدون شک دیرتر خراب خواهند شد.

۴) کوله هایی که دو بند دارند را انتخاب کنید :



هنگام انتخاب و خرید کیف کوله پشتی مدرسه دقت کنید کیف هایی که دو بند دارند را انتخاب کنید بسیاری از افراد کیف های تک بند را دوست دارند زیرا شیک و زیبا هستند. اما درواقع آن ‌ها تنها یک سری کیف های فانتزی هستند اگر قرار است برای مدرسه کیف را استفاده کنید بهتر است دارای دو بند باشند

 زیرا تمام وزن کیف می تواند بر روی دو شانه پخش شده و فشار بر روی یک سمت شانه‌ ها و گردن وارد نمی‌ کند. علاوه بر این ستون فقرات شما سالم می ‌ماند و از آسیب‌های اسکلتی به دور می ‌ماند. سعی کنید هنگامی ‌که کیف کوله ‌پشتی را انتخاب می ‌کنید و بر روی بدن خود امتحان می ‌کنید بر روی منحنی کمر قرار بگیرد.



۵) به دوخت ها توجه کنید :


تمام درزهای کیف و نوع دوخت آن را به دقت بررسی کنید زیرا پیش می آید که  نوع دوخت بی ‌دقت و با کیفیت بد باشد و یا حتی نخ‌ های کیف قبل از استفاده گشاد شده باشد که در این صورت با کوچک‌ ترین قرار دادن وسایل داخل کیف بندهای آن پاره خواهد شد. بهتر است دوخت ها با کیفیت باشد زیرا قرار است حداقل برای یک سال تمام لوازم خود را درون کیف قرار دهید و آن را حمل کنید پس باید از جنس و دوام کوله‌ پشتی اطمینان کامل را حاصل نمایید.


۶) ویژگی های اضافی را در نظر بگیرید :


کوله پشتی انواع و اقسام مختلفی دارند که با توجه به نوع کاربرد و استفاده که شما دارید ویژگی ‌های بیشتر و یا کمتری بر روی آن‌ ها وجود دارد که می ‌توانید آن را خریداری نمایید. اگر تنها لوازم کوچک همراه خود دارید، می‌ توانید آن کیفی را انتخاب کنید که جیب‌ های اضافی دارند تا بتوانید خیلی راحت به این لوازم کوچک مانند: مداد و کلید و سنجاق و هرچیز دیگر که دارید دسترسی داشته باشید.

 اما اگر کتاب‌ های بزرگ همراه خود دارید و یا حتی لپ ‌تاپ و نوت ‌بوک و تبلت همراه خود دارید بهتر است کیف هایی انتخاب کنید که دارای جیب‌ های خاص و بزرگ هستند و از ضربه جلوگیری می‌ کند. همچنین برخی دیگر از کیف‌ ها محفظه‌ هایی دارند که مخصوص قرار دادن هندزفری و پورت یو اس بی هستند که از طریق کیف خیلی راحت می ‌توانید هندزفری  را رد کنیند و به گوشی خود بزنید. این ویژگی‌ های اضافی بر روی برخی از کیف‌ ها وجود دارند که می ‌توانید با پرداخت مبلغ بیشتری آن ها را خریداری نمایید.



۷) سبک مناسب را انتخاب کنید :


بدون شک کوله پشتی مدرسه نیز از قانون مد و ترندهای روزانه و سالانه تبعیت می ‌کند و با توجه ای‌که قرار است کیف و در چه محیطی استفاده نمایید می ‌توانید آن را انتخاب کنید.  برخی جنس از کیف ها سنگین ‌تر هستند و برخی دیگر خیر. بهتر است اگر برای کودکان کوچک ‌تر و دبستانی کیف می خرید حتی  الامکان کیف‌ هایی که سبک هستند را انتخاب نمایید تا بتوانند آن راحت تر حمل کنند و کیف ‌های بزرگ ‌تر و سنگین ‌تر که جیب‌ های پهنی دارند و بیشتر مد روز هستند برای نوجوانانی که در دبیرستان تحصیل می ‌کنند مناسب می باشند.

 

کیف کوله پشتی مدرسه

۸) به بند ها و بالشتک های پشت کوله توجه کنید :


بندها و بالشتک هایی که درون بندها هستند بسیار مهم می باشد. کوله پشتی خوب می‌ تواند دارای پد و بالشتک های فومی و یا هوا باشد که بتواند وزن اضافه کوله پشتی را برای بدن کم کنند و آن را بر روی تمام قسمت‌ های بدن توزیع نماید. بندهای پهن با ضخامت پنج سانتی ‌متر که داخل آن فوم های با کیفیت باشد نه فوم های نازکی که به ‌راحتی بشکنند، قرار داشته باشند می تواند وزن کوله‌ پشتی را به صورت مناسب بر روی تمام شانه و کمر شما پخش نمایند.

 همچنین سعی کنید بند کیف قابلیت تنظیم شوندگی داشته باشد زیرا در این صورت شما می ‌توانید متناسب با قد خود کوله پشتی را تنظیم نمایید و از آسیب به مهره ‌های گردن و قسمت پایینی مهره‌های کمر جلوگیری نمایید. بهتر است کوله پشتی حدود پنج سانتی ‌متر بالای کمر قرار بگیرد.



۹) وجود بند سینه ای و کمری :


اگر کیف خریداری شده دارای بند سینه ‌ای و کمری باشد برای کودکان بسیار بهتر است زیرا به راحتی بر روی بدن قرار می ‌گیرد و می ‌تواند وزنی که در اثر وجود بار سنگین در کیف بر روی بدن تحمیل می ‌شود را پخش نماید و از آسیب‌ های وارد بر اسکلت جلوگیری نماید.



۱۰) حداکثر وزن کوله :


کوله پشتی باید سبک باشد میزان وسایلی که درون کوله قرار می گیرد باید بر نوع و جنس انتخابی کیف تاثیر گذار باشد حداکثر وزن کوله در زمانی که وسیله داخل آن قرار می گیرد باید حدود پانزده درصد از بدن وزن بدن شما باشد و نه بیشتر.

۱۱) استفاده از مدل های جدید روز ( مد) :


درحال حاضر سبک ها و مد ها از جمله مواردی هستند که می ‌تواند در انتخاب ما در مورد خرید هر لوازمی مهم باشد. درحال حاضر کوله پشتی ها بیشتر حالت چاپ رنگی دارند اما رنگ‌های سیاه و سرمه‌ ای و تیره نیز می توانند برای افرادی که کوله برای استفاده روزانه می‌ خواهند و یا نوجوانان دبیرستانی مناسب باشد. شما اگر کوله پشتی با رنگ تیره مانند مشکی یا سرمه انتخاب نمایید به ‌راحتی می ‌توانید با هر لباسی آن را ست نمایید. حدود نیمی از کوله پشتی های فروخته شده توسط یکی از بزرگترین شرکت ها یعنی Jansport ، مشکی هستند.

 

کوله پشتی فوروارد مدل FORWARD FCLT5001


انتخاب نوع کوله پشتی:
-کیف های سبک پیام رسان :


برخی از کیف کوله ها به جای اینکه دو بند داشته باشند دارای یک بند هستند بدون شک وجود دو بند در کیف کوله می ‌تواند برای سلامت شما مفید تر باشد اما هستند افرادی که سلامت خود را فدای زیبایی و ظاهر شیک کیف ها می کنند برای این افراد کیف ‌هایی با یک بند مناسب است که می‌ توانند آن‌ ها را خریداری نمود.



– کوله های هولوگرامی :


کیف‌ های هولوگرامی یک تصویر سه‌ بعدی هستند که با استفاده از تکنولوژی لیزری و برچسب روی هم چسبانده می شوند و بر روی انواع مختلف کیف ‌ها ازجمله کیف‌ های کوله وجود دارند. پارچه‌ هایی که برای این نوع کیف ها استفاده می شوند بسیار مقاوم هستند و به راحتی پوسیده و پاره نمی ‌شوند همچنین جزو ترندهای دوست ‌داشتنی های مد جدید نیز می باشد.


– کوله های چرخ دار:


کوله پشتی ‌های چرخ ‌دار ایده ای جدید هستند که در کیف های کوله پشتی در چند سال اخیر افزوده شده است و می‌ تواند یک گزینه بسیار مناسب برای کودکان دبستانی باشد که کیف‌ های آنان سنگین است و نمی ‌توان بر روی شانه خود آن را حمل کنند.

 در این حالت می توان از چرخ ‌های کیف استفاده نمایند بدون اینکه بر آن ‌ها فشار می آید حتی لازم نیست کیف خود را بلند کنند و یا آن را جا به جا کنند تمام این کارها به ‌راحتی با چرخ کیف قابل انجام خواهد بود.

 در زمان‌هایی هم که نیازی به چرخ نیست می توان چرخ‌ های آن را بسته و مانند کیف کوله معمولی بر روی دوش خود آن را مورد استفاده قرار دهید. بعضی از مدارس اجازه نمی دهند که دانش آموزان از این کوله ها استفاده کنند . پس قبل از خرید این کوله ها حتما از مدرسه درباره ی قوانین استفاده از این کیف ها در مدرسه سوال کنید .

 

خرید به صورت آنلاین :

 

در خرید آنلاین ممکن است انتخاب های بیشتری را داشته باشد و قیمت کمتری داشته باشد.

می توانید از فروشگاه هایی خرید کنید که علاوه بر خرید آنلاین امکان خرید حضوری نیز دارند .

فروشگاهی را انتخاب کنید که تنوع زیادی از مارک های تولید کننده کوله پشتی با همه رنج قیمتی را داشته باشد . این فروشگاه ها به شما این امکان را می دهند که مدل های مختلف از تولید کنندگان کوله را با هم مقایسه کرده و بهترین آن ها را با توجه به بودجه خودتان انتخاب کنید .

حداکثر وزن کوله پشتی چقدر باید باشد؟

باید حدود پانزده درصد از بدن وزن بدن شما باشد

کوله پشتی های هولوگرامی به چه صورت درست می شوند؟

با استفاده از تکنولوژی لیزری و برچسب روی هم چسبانده می شوند

وجود بندهای سینه ای و کمری برای کیف ها ضورری هستند؟

خیر ضروری نیستند اما می توانند با حمایت از ستون مهره ها کمک بسیاری کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *