معرفی کیف و کوله پشتی

انتخاب چمدان و خرید آن برای مسافرت با راهنمای تخصصی

انتخاب چمدان و خرید آن برای مسافرت با راهنمای تخصصی

 

انتخاب چمدان و خرید آن برای مسافرت با راهنمای تخصصی

 

کیف ها مدل های بسیار متنوعی دارند که متنایسب با نوع کار ما می توان آن ها را انتخاب نمود و به کار برد. برای حمل لوازم سفر نیاز داریم کیفی مخصوص داشته باشیم که بتواند لوازم مورد نیاز ما و یا خانواده ای که همراه ما هستند را درون خود جای دهید در عین اینکه بتوان آن را راحت حمل نمود و همچنین از امنیت لوازم داخل کیف اطمینان کامل داشت و در این حال هیچگونه رطوبت و غیره به داخل کیف نفود نکند. برای این منظور نیاز به چمدان داریم که انتخاب چمدان هم باید با یکسری اصول انجام شود تا بتوان به خوبی و در هر شرایطی از ان استفاده نمود.

انتخاب چمدان در واقع یک کار تخصصی می باشد که شاید چندان مهم به نظر نرسد اما افرادی که بسیار سفر می کنند می توانند این موضوع را درک کنند. بدون شک خیلی ناگوار خواهد بود اگر شما در فرودگاه با چرخ شکسته و یا دسته شکسته چمدان رو به رو شوید در این صورت دیگر نمی توان چمدان خود را جمل نمایید و همین مشکل می تواند به یک دردسر بزرگ تبدیل شود. یا اینکه با جنس چمدان نامناسب به مناطق رطوبتی و بارانی بروید و تمامی لوازم داخل چمدان شما  مرطوب شود که اصلا خوشایند نخواهد بود. پس بهتر است راهنمای خرید و انتخاب چمدان را به خوبی مطالعه نمایید تا یک خرید ایده آل و کاربری داشته باشید.

 

از محصول چمدان الکسا فوروارد مدل ALX880 سایز متوسط دیدن کنید !

 

معرفی و آشنایی با انواع چمدان

چمدان ها با توجه به نوع و جنسی که دارند به چند دسته تقسیم می شوند که شامل: کپسولی یا باکسی، برزنتی، چرمی و  غیزه می باشند. اما در مقابل برای چمدان می توان دسته بندی های بسیار مختلفی را در نظر گرفت مانند تقسیم بندی از نظر ظاهری، از نظر جنس، از نظر نوع حمل، از نظر اندازه و حجم و ظرفیت چمدان.

با توجه یه این دسته بندی ها ابتدا در نظر داریم تقسیم بندی چمدان از نظر جنس را بررسی نماییم.

چمدان ها امروزه اکثرا با جنس الیاف مصنوعی تهیه شده اند و وجود دارند و یا انواع دیگری که حالت  فلزی دارند. اما بدون شک جنسی که همیشه در اولویت می باشد چمدان با جنس چرم است. پس در ادامه می توان تقسیم بندی چمدان از نظر جنس را به چهار دسته برزنتی، چرمی، فلزی وکیف های دستی سبک سامسونت تقسیم بندی نمود.

چمدان های برزنتی:

متداول ترین  نوع چمدان، چمدان های برزنتی می باشند که وزن بسیار کمی دارند و می توان آن ها را راحت حمل نمود اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که مقصد سفر شما کجاست. زیرا اگر مقصد شما هوای بارانی دارد و مرطوب می باشد پس بدون شک چمدان برزنتی می تواند این رطوبت را به داخل کیف انتقال دهد و تمام لوازم و لباس های شما درون کیف خیس خواهد شد و بوی بدی خواهد گرفت که به هیچ وجه خوشایند نخواهد بود.

چمدان های تیتانیوم ـ پلاستیک:

این نوع چمدان ها بسیار بادوام هستند و کمی گران تر از نوع برزنتی می باشند اما بسیار مقاوم تر و با طول عمر بالاتر. بیشتر افرادی که بسیار سفر می کنند انتخاب آن ها چمدان های تیتانیومی می باشد زیرا مقاومت بالایی دارند و می توان گفت تا حدود ۱۰ سال می توانند به خوبی کار کنند. تنها مشکلی که این سبک و مدل از چمدان ها دارند این است که به راحتی خط و خش بر روی آن می افتد و معمولا که به دلیل حمل و نقل چنین چیزی اجتناب ناپذیر می باشد.

همچنین چمدان های تیتانیومی گزینه ایده آلی برای سفرهای طولانی خصوصا  مناطق مرطوب می باشند برخلاف چمدان ها برزنتی. امنیت و استحکام بسیار عالی برای چمدان و همچنین لوازم داخل آن از دیگر مزایایی می باشد که چمدان تیتانیومی آن را دارد می باشد این مزیت برای افرادی که لوازم شکستنی همراه خود حمل می کنند می تواند بسیار قابل توجه باشد.

چمدان هایی نیز وجود دارند که با پلاستیک سخت و فشرده ساخته شده اند و تقریبا مشابه با نوع تیتانیومی می باشند تنها شاید کمی استحکام شان کمتر باشد  اما در مقابل قمت ارزان تری نیز دارند  ولی باید انتظار شکسته شدن چمدان را در حمل و نقل داشته باشید و چیز عجیبی نخواهد بود زیرا تحمل بار و فشار در پلاستیک قاعدتا کمتر از تیتانیوم و فلز می باشد. این چمدان ها نیز مثل نوع فلزی همچنان در خط و خش می باشند.

چمدان های چرمی:

چمدان های چرمی از جمله قدیمی ترین نوع چمدان ها می باشند که از گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند. این دسته از چمدان ها گران قیمت می باشند و معمولا نشان دهنده لوکس بودن لوازم خواهد بود. اما در مقابل کمی سنگین تر هستند و وزن بیشتری دارند و شاید کمی حمل کردن آن سخت تر باشد اما بدون شک بسیار شیک و خاص خواهد بود.

سامسونت های سفری:

این دسته و گروه از چمدان ها بیشتر برای سفرهای کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند و مفید نیز می باشند. زیرا حجم و وزنی متناسب دارند و همچنین هزینه ای که برای خرید این چمدان می پردازید مقرون به صرفه خواهد بود. بیشتر افرادی که مدام در سفر هستند این نوع چمدان را برای خود انتخاب می کنند علاوه بر اینکه حمل بسیار خوب و راحت و ساده ای نیز دارد.

 

چمدان های مسافرتی

دسته بندی بر اساس سایز و ابعاد چمدان

در این قسمت به بررسی چمدان ها از لحاظ سایز و ابعاد می پردازیم. اینکه توانایی حمل چه میزان باری را دارند و در کدام گروه قرار می گیرند.

۱-  سایز کوچک:
این سایز از چمدان را می توان یک گزینه عالی برای افرادی دانست که معمولا به صورت تک نفره به سفر می روند و همچنین خیلی تمایل دارند که چمدان آن ها در داخل کابین هواپیما و یا اتوبوس نیز در کنارشان قرار گیرد و به قسمت حمل بار نرود. سایز کوچک  چمدان توان حمل کردن حداکثر تا وزن ۱۰ کیلوگرم را دارا می باشد. براساس استانداردهای بین المللی خصوصا در هواپیما نمی توانید بیش از این وزن را همراه خود داخل کابین ببرید.

۲-  سایز متوسط:
سایز متوسط چمدان گزینه عالی برای خانواده های ۲-۳ نفره می باشد همچنین برای افرادی که سفرهای کوتاه مدت می روند. این سایز از چمدان تا جایی معروف و محبوب شده که حتی بین تولید کنندگان با عنوان سایز استاندارد معرفی شده و به فروش می رسد. بر اساس تعاریف سایز استاندارد چمدان توان حمل باز حداکثر تا وزن ۲۲ کیلوگرم را دارد.

۳-  سایز بزرگ:
آخرین سایز چمدان که بزرگ ترین سایز آن نیز می باشد و می تواند تا ۳۴ کیلوگرم بار را حمل کند. این سایز برای خانواده های پرجمعیت و افرادی که مسافرت طولانی مدت می روند مناسب است. اما اگر با هواپیما قصد سفر دارید باز هم قوانین بین المللی مانع بزرگی برای شما در انتخاب این ابعاد از چمدان است چون بسته های بیش از ۳۰ کیلوگرم را نمی پذیرند.

 

از محصول چمدان الکسا مدل ALX880 سایز بزرگ دیدن کنید !

 

انتخاب چمدان

بررسی سایزهای مختلف چمدان

نکاتی برای خرید چمدان

۱- عمر چمدان ها به طور حدود ده سال می باشد و پس از گذشت این مدت گارانتی چمدان به پایان می رسد و احتمال اینکه خرابی در چمدان رخ دهد بسیار زیبا است مانند اینکه زیپ خراب شود، چرخ و دسته چمدان بشکند و غیره. پس فکر نکنید که چمدانی که خریداری می کنید برای تمام عمر می تواند کار کند.

۲- قبل از خرید چمدان بهتر است ابتدا بودجه خود را مشخص نمایید. چمدان های معمولی از حدود قیمت ۳۰۰ هزار تومان شروع می شوند و با توجه به جنس و برند آن تا چند میلیون تومان نیز قیمتشان می رسد. اگر شما بودجه خود را مشخص کرده باشید در این صورت می توانید خیلی راحت تر تصمیم بگیرید.

۳-  برای اینکه یک خرید مفید داشته باشید بهتر است ابتدا مشخص نمایید که قرار است چند نفر لوازم خود را داخل چمدان قرار دهند و قرار است چه کاربردهایی برای شما داشته باشد. در واقع مشخص نمایید که  سفرهای شما کوتاه مدت خواهد بود و تک نفره و یا اینکه بلند مدت و چندین نفره. اگر چندین نفر قرار است از یک چمدان استفاده نمایند بهتر است چمدان سایز بزرگ را خریداری نمایید.

اما چمدان های سایز بزرگ مشکلاتی دارند مانند اینکه حمل آن ها کمی سخت تر خواهد بود حتی در مسیری که در تاکسی و ماشین هستید.چمدان ۶۶ سانتیمتری که زیپ اضافه برای بزرگ تر شدن داشته باشد گزینه مناسبی است.

۴- هنگام خرید به  چرخ های چمدان توجه ویژه ای داشته باشید و ببینید که چمدان دارای دو چرخ است و یا چهار چرخ و شاید حتی بدون چرخ باشد. اگر چمدان های بزرگ شما  بزرگ است بهتر است دارای چهار چرخ باشد تا به سادگی حمل شود.

۵- داشتن بدنه محکم برای چمدان خیلی خوب است اما این موضوع را در نظر داشته باشید که بدنه محکم یعنی وزن بیشتر در مقایسه با بدنه نرم، بدنه محکم حفاظت ایمنی بیشتری دارد و لوازم شما را ایمن تر در مقابل ضربه یا دزدی نگهداری می کند.  اگر چمدان شما کوچک است و لوازم  فراوان دارید، پس در اینجا بدنه قابل انعطاف می تواند برای شما خوب باشد زیرا وسایل بیشتری را در خود جای می دهد.

۶- دسته ساک و چمدان خوب  است که بلند باشد و نیاز است که توجه خاصی به این نکته داشته باشید. دسته کوتاه می تواند حمل و نقل را دشوارتر کند. بند باریک هم حتی می تواند برای حمل بسیار بد باشد.

۷- در انتخاب رنگ چمدان دقت نمایید. بهتر است رنگی را انتخاب نمایید که بیشتر تیره باشد خصوصا برای افرادی که بیشتر در سفر هستند زیرا هنگام حمل و نقل کیف و چمدان به مرور کثیف و لک دار می شوند. اگر رنگ چمدان تیره باشد این کثیفی ها نمایان نخواهند شد.

۸- در چمدان های سایز بزرگ یکسری قابلیت های جذاب نیز وجود دارد مانند داشتن ترمز. چمدان های ترمزدار دارای ترمز در چرخ های جلو هستند که برای جلوگیری از حرکت چمدان در زمانی که ایستاد ه اید می شود و بسیار نیز کاربردی می باشد. در مورد فرمان های چمدان هم یکی امکان جالب است که فرمان های کوچک نزدیک به دسته چمدان قرار گرفته و به این طریق می توان چمدان را به هر سو هدایت کرد. ضمن اینکه چمدان های چرخ دار معمولا دارای فرمان هایی روی چرخ هستند که کاربری سختی دارند.

۹- دستگیره چمدان بسیار مهم است در واقع وسیله ای ست که حمل چمدان بر عهده آن است و از دو جنس ساخته می شود: ۱. استیل و ۲. آلومینیوم.

جنس استیل بهتر از آلومینیوم است؛ زیرا احتمال خم شدن یا شکسته شدن استیل به مراتب کمتر از آلومینیوم است. دسته چمدان باید در داخل چمدان کار شده باشد نه خارج از آن. یعنی اگه شما درب چمدان را باز نمودید، در کف چمدان دو ستون برآمده را لمس کنید. اینکار باعث در نرفتن دسته هنگام کشیدن و تحمل نمودن وزن های سنگین در دست انداز ها است.

اگر دسته متصل به بدنه بود باید کمترین برآمدگی را داشته باشد؛ زیرا هنگام جاسازی کردن و کشیده شدن و جابه جایی به سایر چمدان ها ساییده و از اطراف ضربه خواهد خورد. اگر برآمده باشد به سادگی از جا کنده می شود هر چقدر هم با پرچ و چسب چسبانده باش. در نهایت بهترین نوع ان است که دسته ها در زیر یک کاور کار شده باشند که قسمت برآمده آن داخل بدنه باشد نه بیرون آن.

۱۰- هنگام خرید چمدان حتما وجود گارانتی را چک کنید و اگر گارانتی نداشت از خرید آن صرف نظر کنید؛ زیرا برخی از چمدان ها دچار آسیب در قطعاتی مانند زیپ و دسته و غیره می شوند و این موضوع می تواند از جنس بی کیفیت حاصل شود. پس بهترین کار این است که حتما چمدان با گارانتی خریدای نمایید.

۱۱- سعی کنید چمدان قفل دار خریدار نمایید. هر چند که روی چمدان هایی که قفل ندارد، می توانید خودتان قفل دستی بگذارید. اما در هر صورت وجود قفل برای چمدان الزامی است تا امنیت لوازم داخل چمدان برای شما حفظ شود.

۱۲- در برخی  از مدل های چمدان یک زیپ برای اضافه کردن فضای داخلی چمدان وجود دارد که با نام expand zip یا زیپ افزایش حجم  شناخته می شود. این زیپ ها به طور معمول به ارتفاع چمدان ۷ الی ۱۵ cm اضافه می کنند. اگر  اجناس ریز و درشت زیادی همیشه همراه خود به سفر می برید از این نوع چمدان ها استفاده کنید.

۱۳- چمدان های soft که در حال حاضر در بازار وجود دارند منعطف می باشند. اگر می خواهید از این نمونه خریداری نمایید که به صورت نمونه های باکسی یا کپسولی هستند آن را قبل از خرید تست نمایید.  بدنه ای را که در طول است برای تست از ارتفاع خم کنید. این نوع چمدان ها در بازار با نام فنری سافت شناخته می شوند.

۱۴- فاکتور و ضمانت نامه و گارانتی را از به طور حتم فروشنده دریافت نمایید و آن ها را و تا زمان پایان گارانتی نگهدارید.

داخلی یا خارجی

بسیاری از افرادی زمانی که می خواهند برای خرید چمدان اقدام نمایند. فروشنده از آنان می خواهد که انتخاب کنند که آیا مایل به خرید چمدان خارجی هستند و یا داخلی. این سوال شاید بسیار تعجب برانگیز باشد برای بسیاری از افراد و فکر کنند که مگر چمدان داخلی و ایرانی هم داریم؟ باید گفت که بله در سال های اخیر برندهای ایرانی بسیاری وارد این بازار شده اند که کیفیت های بسیار خوبی را نیز ارائه داده اند.

جمع بندی نهایی

انتخاب و خرید چمدان مناسب بیشتر مانند یک سرمایه گذاری بلندمدت می باشد.پس باید به دو نکته اساسی هنگام خرید دقت نمود اولین نکته دسته چمدان و استحکام آن می باشد. زیرا از مهم ترین قسمت های چمدان است. مقاومت دسته چمدان باید برای خریدار بسیار مهم باشد زیرا در واقع دسته است که وزن چمدان را باید تحمل کند و حین حمل این کار را بسیار ساده و راحت بدون ایجاد مشکلی انجام دهد. اگر دسته چمدان دچار آسیب شود در طول سفر حمل چمدان بسیار سخت خواهد بود خصوصا اینکه چمدان شما سایز بزرگ باشد.

و دومین نکته درباره چرخ های چمدان می باشد. زیرا وزن چمدان همیشه بر روی چرخ ها می باشد از این رو باید مقاوم باشند تا در اثر سنگینی و بار زیاد دچار شکستگی نشوند. بهترین نوع چرخ برای چمدان چرخ هایی می باشند که دارای بلبرینگ هستند و به مانند چرخ های اسکیت می باشند.
این نوع چرخ ها هم  استحکام بالایی دارند و هم در صورت ضربه خوردن به آن ها به سادگی دچار شکستگی نمی شوند. بسیا روان هستند و سرعت بالایی نیز برای حمل و نقل چمدان دارند. بهتر است چمدانی خریداری نمایید که چرخ های آن توان حرکت ۳۶۰ درجه را داشته باشد که خیلی ساده در هر جهتی که تمایل داشتید آن را بتوانید حرکت دهید.

بهتر است جنس دستگیره چمدان چی باشد؟

استیل یا آلومینیوم

هر سایز چمدان چه میزان بار را می تواند حمل کند؟

سایز کوچک 10 کیلوگرم، سایز متوسط تا 22 کیلوگرم و سایز بزرگ تا 34 کیلوگرم

چمدان ها از لحاظ جنس به چند دسته تقسیم می شوند؟

برزنتی، تیتانیوم- پلاستیکی، چرم و سامسونت

چمدان ها از لحاظ سایز و ابعاد به چند دسته تقسیم می شوند؟

سه دسته که شامل کوچک، متوسط و بزرگ می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *