معرفی کیف و کوله پشتی

خرید ساک و چمدان همراه با دانستنی هایی در مورد زیپ و بدنه چمدان

خرید ساک و چمدان همراه با دانستنی هایی در مورد زیپ و بدنه چمدان

خرید چمدان

بررسی زیپ و بدنه چمدان

خرید ساک و چمدان نیازمند بررسی موارد بسیاری می باشد. یکی از اولیه ترین انتظاراتی که هر فردی برای خرید چمدان دارد این است که طول عمر بسیاری بالایی داشته باشد و دوام و استحکام آن نیز بالا باشد. زیرا بدون شک دوست نداریم چمدانی که خریده ایم در اولین مسافرت دچار آسیب شود به طور مثال چرخ آن بشکند و یا زیپ آن پاره شود در این صورت دیگر نمی توانید درب چمدان را ببندید و تمام لوازم شما از آن بیرون می ریزد. پس دقت و وسواس به خرج دادن برای خرید چمدان تا حدودی ضروری می باشد.

جالب است بدانید طبق نظرسنی هایی که توسط شرکت های تولید چمدان میان مردم انجام شده است درصد بسیاری بالایی از مردم دوام و استحکام و مقاومت بالای چمدان را خواستار سده اند و آن را اولیه ترین دلیل برای خریدای چمدان ها نام برده اند. اما در ادامه بخشی دیگری نظر متفاوت داشتند و برند چمدان را در اولیت دانسته اند زیرا به یک برند خاص و محصولات آن اطمینان کامل داشته اند و همچنین وزن چمدان موضوع دیگری بوده که باعث جلب توجه افراد برای خرید چمدان خصوصا در سایزهای بزرگ و متوسط شده است.

از محصول چمدان الکسا مدل ALX880 سایز بزرگ دیدن کنید !

چقدر دوام مهم است؟

موضوع دوام و استحکام و طول عمر چمدان تا حدودی به نوع تولید و برند خوب و غیره بستگی دارد اما عمده قسمت کار دست خریدار می باشد و بستگی به نوع استفاده از چمدان دارد که چقدر طول عمر داشته باشد. اینکه چگونه آن را در سفر با هر نوع وسیله نقلیه حمل کنید و چگونه از آن مراقبت نمایید و مهمترین نکته اینکه چمدان را به هر جایی نکوبید.

چه چیز باعث استحکام یک چمدان میشود؟

برای اینکه یک خرید مطمئن داشته باشد و بهترین چمدان را با توجه به نوع استفاده خود انتخاب نمایید در ادامه با ما همراه باشید تا نکات بیشتری را مطالعه نمایید.

زیپ

  • برای خرید ساک و چمدان یا کیف سفری،زیپ در واقع مهمترین قسمت می باشد زیرا مانند یک دیوار امنیتی بسیار مهم عمل می کند پس باید در انتخاب آن دقت نمود.
  • زیپ با دوام یک زیپ زنجیره ای از جنس فلز می باشد که دارای دو مجموعه دندان های متصل است خصوصا دندانه های درشت بسیار بهتر هستند.
  • سعی کنید زیپ زنجیری انتخاب نمایید زیرا از مدل های دیگر زیپ قوی تر است .
  • زیپ های سوزنی نیز نوع دیگری می باشند که که بر روی دو سیم پیچ پلی استر موازی قرار می گیرند زیپ های ضعیف تری هستند.
  • زیپ زنجیره ای به راحتی شکسته نمی شود. زیپ های سوزنی یا کویل را می توان به راحتی با یک نوک قلم باز کرد که بدون شک ایمنی چندانی نخواهد داشت.
  • مطمئن ترین زیپ در بازار جهانی YKK است که در واقع تواسنته اعتماد همگان را به خود جلب نماید و وجود این زیپ به این معنی است که چمدانی که انتخاب کرده اید یک خرید عالی و بادوام خواهد بود.
خرید چمدان

بررسی زیپ و بدنه چمدان برای خرید

چرخ چمدان

چرخ های چمدان باید کاملا با یکدیگر هم ردیف باشند و در یک سطح قرار بگیرند و همچنین روان و عالی باشند می توانید با دست خود چرخ را بچرخانید و امتحان نمایید. بهتر است چمدان هایی را انتخاب نمایید که دارای چهار چرخ می باشند اما به خوبی بررسی نمایید که چرخ ها با پیچ به پایه و بدنه متصل شده باشند نه با پرچ که خیلی زود شکسته می شود.

برای انتخاب اینکه چمدان شما دو چرخ داشته باشد و یا چهار چرخ ابتدا سایز چمدان دخیل می باشد به طور مثال چمدان سایز بزرگ بدون شک باید دارای چهار چرخ باشد و همچنین در ادامه مقصد نیز می تواند در انتخاب تاثیر بگذارد مقاصدی که شهری هستند برای چمدان ها دو چرخ مناسب تر می باشند و امکان حمل چمدان دو چرخ در سطوح شهری راحت تر می باشد. سعی کنید چرخ ها را برای حرکت روی سطوح امتحان نمایید و ببینید حتی در همان فروشگاه چرخ ها به چه صورت هستند. آیا نرم و روان هستند و یا اینکه به سختی حرکت می کنند.

دستگیره چمدان

ابتدا دقت نمایید که ادامه دستگیره چمدان داخل آن قرار گرفته باشد و از بیرون کار نشده باشد زیرا در این صورت احتمال اینکه آسیب ببیند و به آن ضربه ای وارد شود و بشکند بسیار کمتر می شود. همچنین اینکه بهتر است دستگیره چمدان ثابت باشد و با تغییر جهت چمدان و چرخ ها چرخشی نداشته باشد در این صورت نمی توان به راحتی آن را کنترل نمود.

بدنه چمدان

برای اینکه خرید خود را انحام دهید دو انتخاب پیش رو خواهید داشت اینکه بدنه چمدان شما جنس نرم داشته باشد و یا اصطلاحا جنس سخت؟ جنس سخت معمولا بهتر است زیرا مستحکم تر می باشد اما کمی سنگین تر نیز می باشد که شاید برای حمل مقداری دشواری ایجاد نماید.

اما در حال حاضر در بازار یکسری محصولات یافت می شوند که جنسی بین نرم و سخت دارند و قابل انعطاف نیز می باشند پس در نتیجه خواهان بیشتری نیز دارند.

اگر برای شما بسیار مهم است که چمدان به سادگی داخل فضای کابین هواپیما یا صندوق عقب خودرو جا شود پس بهتر است سراغ انتخاب چمدان هایی با جنس نرم بروید که بسیار منعطف می باشند. اما اگر اولویت شما حفاظت بیشتر از لوازم داخل چمدان می باشد پس به سراغ خرید چمدان هایی با بدنه و جنس سخت باشید.

چمدان هایی که جنس سخت دارند از یک نوع پلاستیک با جنس ABS یا پلی کربنات ساخته می شوند که هر دو این جنس ها مستحکم و سبک هستند اما ABS سبکتر و پلی کربنات مستحکم تر می باشد. در ادامه اگر استحکام و دوام چمدان برای شما بسیار مهم می باشد و در مقابل وزن چمدان اهمیت چندانی برای شما ندارد می توانید به فکر خرید چمدان هایی از جنس آلومینیوم و تیتانیوم باشد.

از ست سه عددی چمدان همراه با ساک دستی الکسا ALX 2068 دیدن کنید !

گارانتی

هنگام خرید ساک و چمدان دقت نمایید که محصول خریداری شده دارای گارانتی نیز باشد. گارانتی در واقع مانند یک ضمانت برای خریدار می باشد که نشان  می دهد جنسی که خریداری کرده است دارای دوام و استحکام خوبی ست و باعث ایجاد یک نوع اعتماد بین فروشنده و خریدار نیز می شود.

 

آیا جنس بدنه چمدان در انتخاب آن مهم است؟

بله، زیرا تضمین کننده دوام و کارآیی چمدان می باشد

تفاوت زیپ های چمدان در چیست؟

زیپ زنجیری بهترین نوع زیپ می باشد و زیپ سوزنی ضعیف ترین نوع آن

کدام نوع زیپ برای چمدان دوام بیشتری دارد؟

زیپ زنجیری و همچنین زیپ های درشت دوام بسیار بهتری دارند

بهتر است جنس بدنه چمدان از چه چیزی باشد؟

چمدان پلاستیک سخت با جنس ABS یا پلی کربنات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *