معرفی کیف و کوله پشتی

خرید چمدان و ساک مسافرتی و نکاتی که باید بدانید

خرید چمدان و ساک مسافرتی و نکاتی که باید بدانید

 

خرید چمدان

نکاتی برای خرید ساک مسافرتی و چمدان

 

خرید چمدان و ساک مسافرتی نیاز به یکسری نکات دارد که با توجه به آن ها میتوان خرید نمود. جالب است بدانید که هیچ گونه واحد اندازه گیری ثابتی وجود ندارد که بتواند نیاز همه مسافران را پاسخگو باشد پس در اینجا خودتان باید نکاتی را بدانید و با توجه به آن خرید را انجام دهید. برای خرید چمدان و ساک مسافرتی باید نکاتی از جمله وزن و اندازه، قابلیت ها، قسمت های مختلف چمدان، ساختار و در نهایت ظاهر را مد نظر داشته باشید.

 

از ست سه عددی چمدان همراه با ساک دستی الکسا ALX 2068 دیدن کنید !

 

وزن چمدان

هزینه ای که برای اضافه بار باید در حین سفر پرداخت نمایید بدون شک بسیار سنگین و بی جا خواهد بود. برای اینکه از بسیاری از هزینه های اضافه بار جلوگیری شود ابتدا چمدانی که قصد دارید حین سفر همراه خود ببرید را به صورت خالی وزن کنید تا متوجه شوید که سبک است و یا سنگین. باری  که مسافر می تواند همراه خود داشته باشد ۳ کیلوگرم است پس باید از چمدان هایی استفاده نمایید که وزن بسیار کمی دارند و سبک هستند  در این صورت از هزینه اضافه بار جلوگیری خواهید نمود. پس در اینجا می توانید از ساک مسافرتی های سبک و انعطاف پذیر استفاده نمایید که در کابین هواپیما می تواند در کنار شما باشد اما اگر لوازمی دارید که ممکن است بشکند می توانید از چمدان های سبک و مقاوم استفاده نمایید تا لوازم شما را حمل نماید.

ساک دستی (Carry On)

چمدان و ساکی که همراه با مسافر است قرار است به او کمک کند تا سفری راحت تر داشته باشد و اینکه این چمدان برای او هزینه اضافه بار به همراه نیاورد. برای اینکه یک خرید بی نقص داشته باشید که قوانین  شرکت های هواپیمایی را نیز رعایت نموده  باشید در ادامه یکسری نکات را برای شما قرار داده ایم که می تواند مفید واقع شود.

  • شرکت های هواپیمایی: این شرکت ها هنگام ورود به هواپیما و پرواز میزان و اندازه بار شما را چک می کنند،  و این کار به هیچ وجه توسط شرکت حمل و نقل فرودگاه انچام نمی شود پس نباید این انتظار را داشته باشید که  اگر از فرودگاه عبور کرده اید این موضوع به معنای تاییدیه گرفتن شما است، در واقع هنوز هم ممکن است مواردی وجود داشته باشد که مطابق با قوانین پرواز و فرودگاه نباشد. همچنین قفسه هایی که در کابین هواپیما و در قسمت بالای سر مسافران قرار دارد در تمام هواپیماها یکسان نیست  و در هر پرواز و هواپیما متفاوت می باشد و به همین دلیل قوانین هر شرکت هواپیمایی متفاوت می باشد.
  • شاخص های اندازه گیری: شرکت های هواپیمایی دلتا، یونایتد و امریکن در سنجش ارتفاع بار همراه مسافر به مراتب کمتر از شرکت های ویرجین و ساوت وست می باشد. به طور کلی این ارتفاع در شرکت های مختلف بین ۱۲۰ تا۱۴۰سانتی متر می باشد. که ارتفاع ۱۲۴ سانتی متر مناسب اکثر فضاها می باشد.
  • در نظر گرفتن چرخ ها: این موضوع شاید برای شما جالب باشد و اینکه نیاز است به آن دقت نمایید زیرا اگر چرخ های چمدان را در نظر بگیرید در واقع متوجه می شوید که آن ها به ارتفاع چمدان شما اضافه می شوند. برای رفع این مشکل می توانید از چمدان هایی استفاده نمایید که چرخ هایشان در داخل تعبیه شده و در این صورت افزایش ارتفاع برای شما ایجاد نخواهند کرد.
  • چهار چرخ در مقابل دو چرخ: بیشتر مسافرین چمدان هایی با چهار چرخ را انتخاب می کنند زیرا حمل چمدان و ساک مسافرتی با چهار چرخ بسیار راحت تر از دو چرخ می باشد.
  • جیب ها: چمدان و کیف هایی که در حین سفر همراه خود دارید هر چه تعداد جیب هایشان بیشتر باشد برای شما بهتر و مناسب تر است زیرا برای هر وسیله حتی کوچک هم جایی مخصوص و ویژه خواهید داشت و در این صورت خیلی راحت و سریع می توانید به لوازمی که نیاز دارید دسترسی پیدا نمایید. به طور مثال اگر می خواهید به کارت پرواز دسترسی داشته باشید می توانید خیلی ساده دست در یکی از جیب های چمدان ببرید و کارت پرواز را سریع پیدا کنید.

اگر ساک و کیف دستی مسافرتی دارید بهتر است آن هم دارای جیب بسیار باشد و در عین حال جادار نیز باشد تا بتوانید تمام لوازم خود را درون آن جای دهید. می توانید یک جیب را مخصوص مدارک قرار دهید تا در هر زمان که نیاز داشتید سریعا به آنها دسترسی داشته باشید. اگر فردی هستید که چنین امکانی برایش چندان مهم نیست پس می توانید چمدانی انتخاب نمایید که جیبی نداشته باشد در این صورت هیچ گونه محدودتی برای شما وجود ندارد و می توانید لوازم خود را کاملا درون آن جای دهید.

 

خرید چمدان

توضیحات کامل در مورد چرخ های چمدان

قسمت های حساس و شکننده چمدان

زمانی که می خواهید چمدان و ساک ماسفرتی خریداری نمایید نیاز است که تمام جوانب آن را به خوبی بررسی نمایید و به آن دقت کنید خصوصا قسمت هایی مانند: چرخ ها ،دستگیره و زیپ، بررسی درزها، دوخت و قسمت های سخت.

ساختار و دوام

برای اینکه یک خرید خوب داشته باشید و مطمئن باشید که چمدانی بادوام را انتخاب کرده اید همیشه این سه معیار را مد نظر داشته باشید قاب، پارچه و ضد آب بودن چمدان. اگر جنس قاب داخلی از فایبرگلاس باشد بسیار بسیار سبک است و در عین حال استقامت زیادی دارد. برای جنس پارچه چمدان پارچه های سبک و محکم در اولیت می باشند مانند: برزنت. ضد آب بودن یکی از موارد مهم دیگر می باشد؛ به دنبال جنس های پارچه ای ضدآب مثل نانو باشید.

از محصول چمدان الکسا مدل ALX888 سایز متوسط دیدن کنید !

نمای ظاهری

طراحی چمدان بسیار مهم می باشد پس بهتر است مانند گذشته تنها رنگ های تیره و سیاه را مد نظر نداشته باشید. در واقع در حال حاضر اگر چمدانی در دست دارید بدون شک بسیاری از افراد به آن نگاه می کنند تا ببینند که طرح های جدید و جذاب دارد و یا خیر.

تعدادی از برند های چمدان به دلیل کیفیت و استحکام بالایی که دارند مشهور شده اند. مانند: برند Briggs و Riley دارای ضمانت مدام العمر به صورت رایگان می باشند. Tumi دارای ۵ سال ضمانت است. TravelPro و Victorinox (تعداد محدودی از مجموعه هایشان) هر دو گارانتی مادام العمر دارند. بسیاری از ضمانت نامه ها نقص های مرتبط با مواد و ساختار را تضمین می کنند. اما در نهایت به انتخابی که می کنید بسیار بها دهید زیرا اگر انتخاب خوبی داشته باشید چمدان شما دچار خرابی نخواهد شد و حتی نیازی هم ندارید که مدام به خدمات پس از فروش مراجعه نمایید.

کدام قسمت از چمدان ها شکننده تر هستند؟

چرخ ها ،دستگیره و زیپ چمدان بسیار حساس و شکننده می باشند

چمدان چهار چرخ بهتر است یا دو چرخ؟

چمدان چهار چرخ برای حمل بسیار راحت تر است و چمدان دو چرخ برای استفاده دز معابر شهری

جنس قاب داخلی چمدان بهتر است از چه چیزی باشد؟

فایبرگلاس علاوه بر اینکه بسیار مستحکم و مقاوم است بسیار سبک نیز می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *