معرفی کیف و کوله پشتی

طول عمر کیف را با نگهداری صحیح و مطابق با جنس محصول افزایش دهید

کیف هایی که خریداری می کنیم برای ما بسیار دوست داشتنی هستند خصوصا اگر مدل هایی خاص داشته باشند که مدت ها باشد برای خرید آن تصمیم گرفته باشیم. از این رو زمانی که این کیف را خریداری می کنیم مراقب های بسیاری از آن انجام می دهیم که مشکل و خرابی برای کیف پیش نیاید.

به طور مثال سعی می کنیم کیف را اصلا زمین نگذاریم خصوص در مکان های بیرون از خانه در رستوران و سینما و کافه و مراقب هستیم در حین غذا خوردن هیچ گونه لکی بر روی کیف نیفتد و اگر اتفاقی غذا و یا نوشیدنی بر روی کیف ریخت خیلی سریع آن را تمیز می کنیم و معمولا برای این منظور همیشه یک دستمال مرطوب همراه خود داریم. اما در واقع چه کارهایی باید انجام دهیم که طول عمر کیف ما افزایش پیدا کند  و بتوانیم سالیان سال کیف محبوب خود را همچنان سالم و زیبا همراه خود اشته باشیم؟

در ادامه این متن روش هایی را برای شما از زبان متخصصان دنیای مد قرار داده ایم که به صورت اصولی می تواند در نگهداری از کیف بسیار مفید باشد و طول عمر کیف شما را افزایش دهد. به طور مثال اینکه چگونه کیف را برای مدت طولانی نگهداری کنیم و یا چگونه آن ها را تمیز نمایید تا آسیبی به بافت کیف وارد نشود.

کیف دستی لپ تاپ فوروارد مدل FCLT098

۱- اگر می خواهید مدتی از کیف تان استفاده نکنید

اگر قرار است برای مدت طولانی مثلا یک سال از کیفی استفاده نکنید بهتر است آن را در کیسه مخصوصی که هنگام خرید کیف داخل آن بوده قرار دهید. اگر کیسه مخصوص ندارید می توانید خودتان کیسه های پارچه ای تهیه نمایید و یا اینکه یک جعبه کفش را با مقداری پارچه پر کنید و کیف را داخل آن قرار دهید.

اگر برای شما امکان پذیراست پس بهتر است که این جعبه را در بالای کمد قرار دهید در این صورت فرم کیف به خوبی حفظ می شود و دچار دفرمگی نخواهد شد. همچنین به این موضوع دقت داشته باشید که فضای داخل کیف را به خوبی با دستمال و یا خرده کاغذ پر نمایید تا ظاهر کیف زیبا بماند و دچار افت نشود و فرم خود را حفظ نماید. معمولا دیده ایم که از روزنامه باطله برای این کار استفاده می کنند که ایده ی خوبی است.

۲- از اسپری های مخصوص استفاده کنید

بسیاری از ما زمانی که کفش می خریم و از آن استفاده می کنیم به طور مرتب آن ها را تمیز می کنیم و واکس  می زنیم و یا اینکه از اسپری های مخصوص برای تمیز کردن و نگهداری کفش استفاده  می کنیم برای کیف نیز چنین باید باشد. شما می توانید با توجه به جنس کیف خود اسپری تمیز کننده و نگهداری آن را تهیه نمایید و با آن کیف خود را تمیز کنید.

اگر کیف شما جنس چرمی دارد نیاز است که پس از تمیز کردن از اسپری نرم کننده استفاده نمایید تا هم ظاهر کیف براق و زیبا شود و هم اینکه چرم همچنان نرمی و لطافت خود را حفظ نماید در غیر این صورت دچار پوسته پوسته شدن می شود و پاره خواهد شد. دقت نمایید هنگام تمیز کردم سطح کیف چرم پس از اینکه اسپری را بر روی سطح کیف زدید چند ثانیه صبر نمایید و سپس با پارچه نرم و نخی آن را به صورت دایره وار تمیز نمایید اگر پارچه شما زبر و خشن باشد بر روی سطح کیف خراش ایجاد می کند.

برای نگهداری کیف چرم می توانید آن را داخل پارچه نخی بپیچید و در جای خشک و خنک نگهداری نمایید.

طول عمر کیف

۳- هر فصل، کیف های تان را مرتب و جداسازی کنید

بهتر است کیف های خود را با توجه به تغییر فصل تغییر دهید و آن را دسته بندی  و مرتب نمایید. به طور مثال از یکسری کیف در فصل تابستان استفاده  می کنید پس از اتمام فصل آن ها را تمیز کنید و یا اگر پارچه ای هستند  و قابلیت شستشو دارند بشویید و یا اگر جنس چرم و پلاستیک دارند می توانید با اسپری تمیز کننده و دستمال مرطوب آن ها را تمیز نمایید و درون یک کیسه قرار دهید. قبل از قرار دادن کیف ها درون کیسه حتما دقت کنید که داخل کیف را با پارچه و کاغذ و روزنامه پر کنید تا کیف دچار دفرمگی نشود.

معمولا کیف های تابستانه و بهاری پارچه ای و حصیری هستند و رنگارنگ و کیف های پاییزی و زمستانی از جنس چرم و پلاستیک تا آب باران و برف به داخل کیف نفوذ نکند و ایده جالبی نیست که کیف های تابستانی را در فصل زمستان استفاده نماییم.

۴- میکروفایبر و تمیز کننده ها را فراموش نکنید

تا به حال چندین بار پیش آمده کیف خود را تمیز نمایید؟ بدون شک بسیاری از ما تا به حال کیف خود را اصلا تمیز نکرده ایم. این نکته در نگهداری کیف بسیار مهم است و باید آن را به صورت مرتب انجام داد. اگر جنس کیف شما آکریلیک است می توانید آن را با یک دستمال میکروفایبرتمیز نمایید این دستمال هر گونه لک و یا اثر انگشت را می تواند به خوبی پاک نماید. اگر لکه ها مقاوم هستند و روغنی می باشند می توانید با استفاده از کمی آب و مواد شوینده آن را پاک نمایید.

برای سایر جنس کیف ها نیز می توانید از اسپرهای تمیز کننده مخصوص استفاده نمایید که مناسب جنس کیف هستند و هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند.

طول عمر کیف

طول عمر کیف را با نگهداری صحیح و مطابق با جنس محصول افزایش دهید

۵- کیف های جنس جیر به مراقبت بیشتری نیاز دارند

اگر جنس کیف شما جیر است بهتر است هیچ گاه سراغ تمیز کردن این کیف با آب نروید زیرا آب دشمن جیر است. ابتدایی ترین امر این است که این گونه کیف را به خوبی نگهداری نمایید که تا جایی که امکان دارد دچار لک و کثیفی نشوند و در نهایت اگر لکی بر روی آن افتاد می توانید با استفاده از اسپری های مخصوص جیر آن را تمیز نمایید این اسپری تمام لک های مربوط به آب و باران و حتی روغن را نیز از بین می برد.

پارچه های کیف با جنس جیر بسیار نازک هستند و اگر قصد داریم برای مدت طولانی از این کیف استفاده نکنید حتما آن را داخل پارچه بچپیچید و داخل کیف را با کاغذ پر نمایید تا کیف در بهترین و سالم ترین حالت حفظ شود.

ساک ورزشی فوروارد مدل FCLT7004

۶- نگذارید کیف های باشگاه تان بد بو بمانند

کیف های مخصوص باشگاه که در آن کفش و لباس های ورزشی قرار می دهیم بدون شک به مرور زمان بو می گیرند و این یک امر طبیعی می باشد خصوصا برای رشته های ورزشی پر تحرک. برای اینکه تا حد ممکن است از این حالت جلوگیری نمایید می توانید کفش و حوله را پس از استفاده درون یک کیسه قرار دهید و سپس داخل کیف بگذارید در این صورت دیگر رطوب و بوی این لباس ها به داخل کیف نمی پیچد.

می توانید برای داخل کیف خود از اسپری ضد قارچ استفاده نمایید تا دیگر لباس ها و خصوصا کفش هایتان دچار قارچ نشود خصوصا اینکه محیط کیف تاریک است و مرطوب نیز می باشد و محیط بسیار خوبی برای رشد و تولید بیماری های قارچی می باشد.

برای شستشوی کیف ابتدا برچسب راهنمای آن را مظالعه نمایید تا ببینید شستشو با چه روش و چه دمای آبی مناسب این کیف خواهد بود سپس برای آن اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *