حساب کاربری
1- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟
پاسخ: شما میتوانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “حساب کاربری -> جزئیات حساب” به صفحهای منتقل میشوید که امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.
2- چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟
پاسخ: لطفاً ایمیلهای اسپم (spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیلهای ارسال شده به حسابهای کاربری gmail گاهی spam میشوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال میشود نه خود رمز.
3- آیا میتوانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟
پاسخ: برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “حساب کاربری -> سفارش ها” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده شود.
ثبت و پیگیری سفارش
1- دوست دارم از 123کیف خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من میرسد؟
پاسخ: علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوای غنی وب سایت 123کیف، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره به این کسب و کار رسمیت و اعتبار میبخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا میشود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما میتوانید در صفحه اصلی وب سایت 123 با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.
2- آیا برای خرید از 123کیف، حتما باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ: خیر، شما می تواندی بدون ثبت نام و فقط با وارد کردن مشخصات خود از قبیل نام و آدرس و تلفن و… خرید خود را انجام دهید. البته که برای تسهیل و تسریع در انجام خریدهای بعدی و یا دیدن مراحل ارسال و خریدهای قبلی خود بهتر است که در سایت عضو شوید.
با عضویت در 123کیف میتوانید:
– سریعتر و سادهتر خرید کنید
– به سادگی سوابق خرید و فعالیتهای خود را مدیریت کنید
– لیست علاقمندیهای خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید
– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید
– در جریان فروشهای ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید
3- آیا در تمام ساعات شبانه روز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید.
4- از وضعیت سفارشی که ثبت کردهام، چگونه میتوانم مطلع شوم؟
پاسخ: برای اطلاع از وضعیت سفارش، میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “حساب کاربری -> سفارش ها” از وضعیت آن مطلع شوید.
5- آیا میتوانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
پاسخ: خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت 123کیف با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شدهاند.
6- میتوانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟
پاسخ: تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما میتوانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.
پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر
سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با شماره تلفن های 123کیف تماس بگیرید. تنها در صورتی که کالای مورد نظر بسته بندی و ارسال نشده باشد می توانید با هماهنگی، سفارش خود را ملغی کنید.
7- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با 123کیف تماس بگیرم؟
پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش 123کیف با شما تماس خواهند گرفت.
کالاهای عرضه شده در123کیف
1- آیا تعداد خرید از یک کالا در 123کیف محدودیتی دارد؟
پاسخ: به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در 123کیف وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیتهایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال میشود.
2- پیش از خرید کالا، چگونه میتوانم از این که کالا ساخت کجاست، مطلع بشوم؟
پاسخ: لازم به ذکرست که کشور سازنده روی کیفیت کالا تاثیری ندارد و برند معتبر است که کیفیت کالا را تعیین میکند و تنها به دلیل خط تولید ارزانتر است که بسیاری از کالاها در چین تولید میشوند.
پرداخت
1- مبلغ سفارشم را چگونه میتوانم پرداخت کنم؟
پاسخ: همه کاربران 123کیف میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و یا روش کارت به کارت و با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت 123کیف، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند.
2- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک مغایرتها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت میدهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
3- آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت 123کیف امن است؟
پاسخ: پرداخت اینترنتی به گونهای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از 123کیف که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکتههای زیر را رعایت فرمایید:
– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده میشود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.
ارسال سفارشها
1- هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه میشود؟
پاسخ: هزینه ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان میرسد.
لازم به ذکر است هزینه ارسال کالاهای ببش از 700 هزار تومان رایگان می باشد.
2- پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول میکشد که به دستم برسد؟
شهر تهران:
زمان تحویل سفارشهای شهر تهران در هنگام ثبت سفارش قابل انتخاب است.
در پارهای از موارد که تامین کالا ممکن است با تاخیر همراه شود، ارسال سفارشات با تاخیر انجام میشود که از طریق پنل پیگیری سفارش سایت اطلاع رسانی میشود.
لازم بهذکر است ارسال سفارشات منطقه 21 و 22، شهرک خرازی، شهرک اردستانی، وردآورد، داروپخش، شهر ری، کهریزک، لواسانات، پردیس، جاده قدیم کرج و بعضی از مناطق دیگر که فاصله مکانی زیادی از مرکز شهر تهران دارند با پست پیشتاز انجام میشوند.
دیگر شهرها:
سفارش هایی که تا قبل از ساعت 14 روزهای شنبه تا جمعه ثبت شوند، معمولا 2 روز کاری بعد بسته بندی و تحویل پست می شوند. همچنین زمان تحویل سفارشات شهرستان در شرایط عادی توسط پست پیشتاز 2 الی 5 روز کاری به طول می انجامد. در ضمن با توجه به ضد عفونی کردن بستههای پستی توسط اداره پست رویه ارسال ممکن است با کمی تاخیر همراه باشد.
3- آیا میتوانم سفارشی را که با پست، ارسال شده رهگیری کنم؟
پاسخ: بله، کد رهگیری سفارش شما یک روز بعد از اینکه تحویل پست شد در بخش پیگیری سفارش درج می شود. شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده میتوانید شماره 24 رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید: